Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Ibland undrar man.....

Av mummytomoa - 10 oktober 2011 16:11

Ibland undrar man vad man ska göra här i livet, javisst jag har ett jobb, men det är inte precis det jag velat göra, det jag velat göra är jobba inom dans, handels och makeup, jag jobbar inom handels jag har vikariat som danslärare, men jag vill gå en utbildning inom makeup, jag tittade på en hemsida och hittade en kurs där man får utbildning på 12 veckor 5 dagar i veckan med ca 4 timmar varje dag, och det gick på ca 60 000 kr och då ingår sminkväska.... är så himla sugen, men jag kan inte börja med det förrens min dotter börjat på dagis... eller så får man be någon vara barnvakt tills sambon kommer hem från jobbet...

Det är så jobbigt för jag har ingen riktig familj här uppe i Linköping som jag har nere i småland, det hade varit hur lätt som helst att fixa barnvakt där än här uppe.

Jag saknar småland, jag saknar mina syskon, hela min släkt.

Men inget är sig lik när man kommer och hälsar på, ingen mamma som springer till dörren och omfamnar mig och är jätte glad över att man kommer och hälsar på, ingen mamma att driva med eller skratta ihop med, ingen mamma alls.... ingen mormor till min dotter....

Det har gått 3 år och 4 månader, men det svider ännu i hjärtat när jag tänker på min mamma, hon fick lida alldeles för mycket, hon kunde ha fått behandling i tid och levt längre om inte människor varit så blinda, hon hade jätte ont i axeln, jag kunde inte ens peta på henne förrens hon skrek till, hon gick till doktorn och gråter av smärta, det ända han säger är "det går över av sig själv", det gick inte över hon gick till en annan läkare som skickade en remiss direkt, men det var för sent, min mamma hade en så kallad "fläck" på levern, hon hade ett antal "fläckar" på koterna på ryggraden, och på några andra ställen jag inte kommer ihåg, har troligtvis förträngt det... Jag och min bror fick reda på det på sjukhuset mamma var inlagd på, min bror trodde inte det var så allvarligt så vi bråkade om det, han förnekade troligtvis det... hon gick igenom strålbehandling, och var nästan inte hemma något, jag saknade henne... jag har för mig det var i april vi fick reda på att hon hade cancer, hon såg min första dansuppvisning som jag och en kompis satt ihop, i april, i juni satt min mamma i rullstol, var svullen över hela kroppen, och hon var knappt mamma längre, den 12 juni tog jag studenten, en torsdag, mamma var inte med när jag sprang ut men hon var med på middagen och höll ett tal för mig, jag försökte skämta med henne men hon klarade inte av det... hon var bara sur....dagen efter åkte jag och min syster och en kompis med min pojkvän till åtivdaberg för att fira min student och min pojkväns födelsedag, på söndagen skulle jag igentligen åka hem, på mammas födelsedag, men jag ville stanna en dag till, för jag var jue kär, när jag ringde till mamma och berättade att jag stannar en dag till, så började hon gråta och blev ledsen på mig, men sen ändrade hon sig och sa, "jag vill inte stå ivägen för din lycka", samma dag åkte hon in till lasarettet för hon hade blivit dåligare. jag kom hem på måndagen, och på tisdagen ringde min styv pappas mamma till jobbet och sa att jag skulle skynda mig hem,  jag kommer hem men ingen är hemma, jag sätter mig på trappan och gråter och då kommer hon med lillebror i bilen och vi åker in till lasarettet, där mötte vi upp med mamma som berättade att det fanns inget mer att göra, men hon tyckte att jag och min syster skulle ta och åka ändå till köpingsvik på midsommar, men så blev det inte mamma gick bort den 21 juni 2008 45 år och 6 dagar gammal. 

Det ända jag säger är : visa varje dag för den du älskar att du uppskattar allt han/hon gör, visa att du älskar honom/henne och gå aldrig och lägg er aldrig osams, och ta vara på dagen, man vet aldrig om det är ens sista...


Min sambo räddade mitt liv efter mammas bortgång, utan honom så hade jag troligtvis inte funnits kvar... <3


Men nu ska jag umgås med min älskade dotter...


Vi höres när vi höres!


PoK / MummyToMoa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mummytomoa - 14 november 2011 19:46

Denna veckan kommer vi ha fullt upp, HÄRLIGT! Imorgon ska jag skriva tack kort och troligtvis få min fina mobil:) och det tråkigaste av allt fortsätta med tvåttningen, den tar jue aldrig slut?! Onsdag så ska man försöka ta sig in till stan och kö...

Av mummytomoa - 2 november 2011 16:51

När jag försökt hjälpa andra, lagt ner så mycket tid på dom så att nästan förhållandet mellan mig och min sambo tagit slut pga det, och man får ingen tack för att man bara ville få dom att må bra? Istället blir man utfryst.... inte bjuden till nånt...

Av mummytomoa - 1 november 2011 14:21

Jag älskar min sambo mer än någon kan förstå. Jag älskar min dotter mer än vad jag själv kan förstå. Jag har världens underbaraste sambo, visade honom igår hur mycket han betyder för mig, genom att måla en personlig tavla till honom, och hängde u...

Av mummytomoa - 26 oktober 2011 16:45

VARFÖR?!VARFÖR?! Varför kan inte jag bara få må bra?! Jag tränar, städar, myser och tar hand om min älskade dotter, lägger all tid på att mysa med min sambo så att man inte glömmer bort att visa kärlek till varann nu när man skaffat barn, Jag ska b...

Av mummytomoa - 26 oktober 2011 10:37

Inatt drömde jag om att jag började röka och snusa, hemska tanke! Jag har ett sånt sug efter att röka så att det inte är sant, det jobbiga är att sambon röker, så det kan vara det som utlöser det. Men jag ska inte börja röka! Det är bara onödig...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards